maandag 14 januari 2008

Allochtonen slaan compleet voetbalteam ziekenhuis in

Belgie- Bijna de hele scholierenploeg V&O United uit Merksem belandde zaterdag op de spoedafdeling van het ziekenhuis. Tientallen jongeren én volwassenen stormden na een wedstrijd in het Rivierenhof in Deurne het veld op en haalden naar hen uit. De 17-jarige Michael V.D.A. werd als eerste aangevallen. “De wedstrijd was net afgefloten. Ik wilde naar de kleedkamers lopen toen er drie gasten van Belgica voor mij stonden. Ze hadden me plots omsingeld. Ik wilde naar de rest van de ploeg lopen, maar een van die mannen sloeg recht op mijn gezicht.” Trainer Jimmy Brunson (31) deelde ook in de klappen. “Ze waren zeker met dertig en kwamen van overal. Allemaal allochtonen, jong en oud. “Ik train al acht jaar jeugdploegen, maar dit heb ik nog nooit meegemaakt. Volwassenen die met paraplu’s op de kinderen sloegen tot ze neervielen. Sommige spelers hebben oppervlakkige steekwonden. De daders moeten dus wapens hebben gehad.”

Sport verbroedert, is een oud Nederlands gezegde, Dit geval gebeurde bij onze zuiderburen, maar in Nederland is het al jaren zo dat allochtonen de sfeer bij de amateurclubs verpesten. Ze komen niet voor het spelletje maar om de boel te verzieken. De KNVB is op de hoogte en geeft de problemen ook toe, maar doet er zoals gewoonlijk uit angst niets aan. Flip, kom maar op met je kamervragen... 

Geen opmerkingen: